Sunday, August 9, 2009

The Webcycle

前两天,给朋友看了我去欧洲旅游的照片,得到的反馈是“你吃化肥了?” 甚是打击!所以我买了个Cross trainer放在家客厅,每天晚上看着电视运动20分钟。但是两个礼拜过后,我得到了这样一个结果,(来自每天锻炼完后的数据)。

偶然间,我发现了这样一个好玩的玩意儿叫WebcycleThe faster you pedal, the faster your internet goes” 发明者Scott是这样描述它的:

It's a handy way for internet addicts to get fit: the faster you pedal, the faster your internet goes. The fitness possibilities are wonderful.

It's an exercise bike, with sensors on the pedals, connected to an Arduino and a laptop running Ubuntu with wondershaper.




如果市面上有卖这样一个健身器的,相信我肯会定弄一个回来,一来能加大我的锻炼力度,二来省宽带流量。

何乐而不为呢?

0 comments:

Post a Comment